25 Ekim 2017 Çarşamba

Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın / Jonathan Safran Foer



Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın 11 Eylül'de babasını kaybeden bir çocuğun babasının odasında bir anahtar bulmasıyla başlayan hikayesini anlatıyor. Geçmişle geleceğin harmanlandığı, görsellerle zenginleştirilmiş, okuyucuyu içine çeken olağanüstü bir roman. Foer'in bu romanı çığır açan tekniğiyle yeni yüzyılın başyapıtlarından biri sayılıyor diye belirtilmiş arka kapakta. Sadece edebi anlamda değil, hayata bakış açınızı da değiştirebilecek güçte sarsıcı bir roman olmuş. Sevdiğinize biraz daha yaklaşmak için, bir tek anahtarı kaç farklı kilitte deneyebilirsiniz? Ya da birine sevginizi dile getirmek için yarını bekler misiniz? Yarın hiç yokmuşçasına sevmeyi ve sevginizi doyasıya paylaşmayı öğütleyen bu muhteşem romanı mutlaka okumalısınız.

Alıntılar;

*"Geçmişe ihtiyacım yok, diye düşünüyordum. Geçmişin bana ihtiyaç duyabileceği aklıma gelmemişti."
*"Yedi yıl, yedi yıl değildi. Yedi yüz yıl değildi o yıllar. Nasıl okyanus, aştığınız mesafeyi anlatamazsa, nasıl ölüler asla sayılamadıysa, onların uzunlukları da yıllarla ölçülemezdi."
*"Çok kuralımız vardır ve bazen neyi kurallar yüzünden, neyi öyle gerektiği için yaptığımızı hatırlayamam."
*"Onu sevip sevmediğimi bilmek istiyor, herkes herkesten bunu ister, sadece aşkı değil, aşkın varlığını bilmek ister herkes."
*"Zayıflıktan değildi, güçten de değildi. İhtiyaçtandı."
*"Hiçbir şeyi özlediğin bir şeyden daha fazla sevemezsin."
*"Ona, onu ne kadar çok sevdiğimi hiç söyleyemedim. Söylemeye uygun zaman hiç olmadı. Gerek yoktu. Hiç. Onu uyandırmayı düşündüm. Ama gereksizdi. Başka geceler olacaktı. İnsan sevdiğine nasıl seni seviyorum diyebilir. İşte sana söylemek istediğim herşeyin özü bu. Her zaman gerekliydi. Seni seviyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder