10 Ocak 2017 Salı

Gece Yarısı Kütüphanesi / Nick Shadow (Kitap Yorumu)


Gece Yarısı Kütüphanesi Nick Shadow tarafından kaleme alınmış ve özenle seçilmiş fantastik-gerilim türünde hikayelerden oluşan harika bir seri. Genç okurlara Stephen King tadında öyküler vaat eden seri, aslında 12 kitaptan oluşuyor. (Serinin Tamamını İncelemek İçin TIKLAYIN) Ülkemizde ise yalnızca iki kitabı mevcut. 'Sesler' ve 'Kan ve Kum'. Her kitapta üç farklı öykü yer alıyor ve gerçekten de ben daha önce bu seri dışında Stephen King tadında öyküler okumamıştım dememi sağladı. 
Sesler Arka Kapak:

"Gece Yarısı Kütüphanesi’nin karanlık rafları gerilim öykülerini seven gençleri bekliyor... Kütüphanemin ürkütücü dünyasına hoş geldiniz!Ben, Nick Shadow. Yaşamımın büyük bir kısmını bu tüyler ürpertici öyküleri araştırmakla geçirdim. Ve sonunda koleksiyonumun en değerli parçalarını bir araya getirdim.Şimdi...  Cesaretiniz varsa seçkimi okumaya başlayın.Kate kafasının içinde o sesleri duymaya başladığında bir şeylerin yanlış gittiğini anlamıştı.Neden o sesleri duyuyordu?Kendisine bir şey mi anlatmaya çalışıyorlardı?Neden kendisini seçmişlerdi?Yoksa gelecekle ilgili dehşet verici mesajlar mı alıyordu?Gece Yarısı Kütüphanesi, korku-gerilim türünde üç farklı öyküden oluşuyor. Gerek yarattığı atmosfer gerekse anlatım biçimiyle meraklılarına heyecan dolu saatler vaat ediyor."

Serinin bu kitabında;
Sesler, Ayağıma Göre ve Günde Bir Elma olmak üzere üç farklı öykü yer alıyor. Özellikle Tam Ayağıma Göre adlı öykü kesinlikle en başarılı öykülerden biriydi. 

Kan ve Kum Arka Kapak:

“Kütüphanemin ürkütücü dünyasına hoş geldiniz!

Ben, Nick Shadow. Gece Yarısı Kütüphanesi denen gizli kurumun müdürüyüm. Yaşamımın büyük bir kısmını bu tüyler ürpertici öyküleri araştırmakla geçirdim. Ve sonunda koleksiyonumun en değerli parçalarını bir araya getirdim. Şimdi... Cesaretiniz varsa seçkimi okumaya başlayın. Hem, zaten en kötü ne olabilir ki? Sarah ve John, tatil için geldikleri o kasvetli sahil kasabasında denizin dahi kokuşmuş olduğunu düşünüyorlardı. Yosun, kum, gökyüzünde parlayan güneş ve soludukları hava... Onları burada tutan tek şey, kazanmak için delirdikleri o tuhaf, kumdan heykel yarışmasıydı. Ve elbette ki her şeyin bir bedeli vardı... Gece Yarısı Kütüphanesi, gerilim-korku türü üç farklı öyküden oluşuyor. Gerek yarattığı atmosfer, gerekse anlatım biçimiyle meraklılarına heyecan dolu saatler vaat ediyor.”

Serinin bu kitabında; Kan ve Kum, En İyi Arkadaş, Evdeki Yabancı adlı öykülerden oluşan üç farklı öykü bulunuyor. Tüm öyküler oldukça heyecanlı fakat bu kitapta en beğendiğim öykü En İyi Arkadaş oldu ve kesinlikle ürkütücü bir hikayeydi. Stephen King'in Hayvan Mezarlığı adlı kitabının minicik bir kesiti gibi diyebilirim... Serinin diğer kitaplarını da oldukça merak ediyorum, fırsat oldukça bu kitapları da edinmeye çalışacağım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder