20 Ocak 2017 Cuma

Uyku / Haruki Murakami (Kitap Yorumu)




"Gözlerimi kapatmayı denedim. Sonra uyumanın nasıl bir his olduğunu hatırlamaya çalıştım. Fakat orada yalnızca uykuya yer olmayan zifiri bir karanlık vardı. Bu, zihnimde ölümü cağrıştırdı. Ölecek miyim acaba, diye geçirdim içimden. Eğer bu şekilde ölüp gidersem, benim yaşamımın ne anlamı olacak?"

Haruki Murakami'den tekrar tekrar okumak isteyeceğiniz uykuları çalınmış bir kadının öyküsü "UYKU".
"Uyuyamıyorum. Tam on yedi gün oldu. On yedi gündüz ve on yedi gece. Çok uzun bir zaman. Artık uykunun nasıl bir şey olduğunu bile tam olarak anımsayamıyorum..."
Kitabın baskısı harika, sayfa aralarında Kat Menschik'in illüstrasyonlarına yer verilmiş olması da hikayenin tadına tat katmış diyebilirim. Uykusuzluğa ne kadar dayanabilirsiniz? Uykunun fiziksel ve ruhsal yararları nelerdir? Bir kadın on yedi gün süren uykusuzluğu süresince neler yaşamış olabilir? Keşfetmek için mutlaka okumalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder