18 Ocak 2017 Çarşamba

Senden Sonra / Emily Hope (Kitap Yorumu)


"Eğer değer verirsen incinirsin, insanlar incitir." Bir Noel günü savaşma ruhumu kaybettim ben, karanlığa hapsoldum. Senden sonra umut hep bir uhdeydi. Debbie'nin bir Noel günü verdiği karardan sonra bütün yaşamı hiç tahmin edemeyeceği bir biçimde değişmiştir; o günden sonra artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Bizi gerçekten biz yapan nedir? Yaşamayı tercih ettiklerimiz mi, ardımızda bıraktıklarımız mı? Yaşadığımız anlar mı, yoksa geride bırakmaya çalıştıklarımızın acısı mı? Senden Sonra pişmanlıkların, acının, hayal kırıklıklarının nasıl da insanın yaşamını gölgelediğinin hikâyesi…

Senden Sonra isimli bu kitabı okuoku.com'un hediyesi olarak aldım. Yeni yıla oldukça uygun, sıcacık bir hikayeydi. Kitapta Debbie'nin yaşamına şahitlik ederken bir yandan da okuyucunun kendi hayatını sorgulamaması imkansız... Sahiden de bizi gerçekten biz yapan nedir? Ben kesinlikle bizi biz yapanın tercihlerimiz olduğunu düşünüyorum. "İnanmak var etmektir. Şüphe etmeksizin inanırsan o şey gerçek olur." diyor bir satırda. Neye inanırsak onu yaşıyoruz, nasıl görmek istersek öyle görüyoruz. Yaşadığımız her anın farkında olup, inanmak hayatı daha yaşanır kılıyor. 

Kitabın eksi yönlerinden bahsetmek gerekirse; çokça devrik cümleyle ve hatalı yazılmış kelimelerle karşılaştım. Bu durum okumayı oldukça zorlaştırıyor, fakat hikayenin sıcacık akışı içerisinde bir şekilde göz ardı edilebilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder