22 Şubat 2016 Pazartesi

Aya Tırmanmak ve Diğer Öyküler/Ursula K. Le Guin


Kitap Adı: Aya Tırmanmak ve Diğer Öyküler
Yazarı: Ursula K. Le Guin
Çevirmen: Aslı Biçen
Yayınevi: Metis
Orjinal Adı: Unlocking the Air and Other Stories
Sayfa Sayısı: 207
Basım Yılı: Kasım, 2012


İnceleme:
Aya Tırmak ve Diğer Öyküler kitabında on sekiz farklı hikaye var. Her birinde sizi derinden etkileyebilecek karakterler ve anlayış seviyenizi yükseltecek olaylara yer verilmiş. Ursula K. Le Guin'in alışmış olduğumuz gerçeküstücü tarzı bu hikayelerde zaman zaman kırılıp gerçekçiliğin soğuk duvarlarıyla çarpışıyor. Keyifle okuyacağınızı düşünüyorum. 

Arka Kapak:
Bu kitaptaki on sekiz öyküde Le Guin okuru tekinsiz evlere, tekinsiz konulara, zihnin gerisinde fark edilmeyi bekleyen duygulara, hayata tutunmak için verilen ince mücadeleye, bakış açısını azıcık değiştirdiğiniz anda değişiveren gerçeklere yolculuğa çağırıyor. 

Durduğu yerde durmayan ücra kasabalardan, kırılmış hayatını toplamaya çalışan yalnız insanların evlerinden, tuhaf ayinlerin yapıldığı yaz kamplarından, kürtaj kliniklerinden, herşeye rağmen doğurulan bebeklerin dünyasından, masal sayfalarından, bilge ormanlardan geçen bu yolculukta, yazarın insani olan herşeye duyduğu tutku, ilgi ve şefkat eşlik ediyor bize. Büyülü gerçekçilikten gerçeküstücülüğe farklı tarzlar denediği bu öykülerde, Le Guin ne kadar güçlü bir edebiyatçı olduğunu bir kere daha kanıtlıyor.

Alıntılar:
*Rastlantıyla onu gördüm diye bu serçe benim serçem mi oldu?
*Hayalgücüm beni insan yapıyor ama aptallaştırıyor da, bana bütün dünyayı veriyor ama beni oradan sürüyor.
*Bir nehir akmaya devam ettiği sürece nehirdir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder